Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Warszawa: Pożegnanie ostatniej tarczy drążącej II linię metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
16-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Warszawa: Pożegnanie ostatniej tarczy drążącej II linię metra
fot. WU
15 grudnia na Powiślu odbyło się oficjalne pożegnanie ostatniej z tarcz odpowiedzialnych za drążenie. – To jeden z ważniejszych kamieni milowych w harmonogramie budowy – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. Cztery tarcze wykonały ponad 9 km tuneli w ciągu 18 miesięcy.

Drążenie tuneli rozpoczęto w połowie maja 2012 r. Maria, jako ostatnia tarcza, dotarła do Powiśla 28 listopada br. – To jest obraz skoku cywilizacyjnego. Kilka lat temu, po 25 latach, zakończyliśmy w zupełnie inny sposób budowanie I linii metra, natomiast dzisiaj po 18 miesiącach wydrążono 9 km tuneli – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Jak wyliczał prezes Metra, tarcze wykonały dokładnie 9350 m tunelu pojedynczego. Z budowy centralnego odcinka II linii metra wydobyto ok. 1,5 mln sześć. urobku, co odpowiada trzem Górkom Szczęśliwickim.

 

Zgodnie z tradycją budowniczych tarcze otrzymały żeńskie imiona – Maria, Anna, Krystyna i Elisabetta. – Zebraliśmy się tutaj, żeby pożegnać cztery młode i silne panie, które tutaj miały swoje pierwsze doświadczenia życiowe – mówił Francesco Scaglione, kierownik kontraktu z firmy AGP Metro. Jak przypomniał, warunki gruntowe w Warszawie są bardzo trudne. Tarcze stały przed poważnymi wyzwaniami inżynieryjnymi: przejście pod kamienicami na Pradze, znajdującymi się w fatalnym stanie, drążenie pod Wisłą i I linią metra. Sporym wyzwaniem było przejście pod Skarpą Wiślaną. – Trafiliśmy tam na dawane koryto rzeki. To zmusiło nas do podniesienia ciśnienia przed tarczą do wielkości maksymalnych. To pokazuje wysoką technologię i możliwości tych maszyn – powiedział kierownik kontraktu.  

 

Cały artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5